Dr. Maaike van Rooijen

Senior onderzoeker

Externe publicaties

  • 2017 – Sheridan, R., Van Rooijen, M., Giles, O., Mushtaq, F., Steenbergen, B., Mon-Williams, M, & Waterman, A. (2017). Counting on the mental number line to make a move: sensorimotor (‘pen’) control and numerical processing. Experimental Brain Research, 235 (10), 3141-3152.
  • 2017 – Van Rooijen, M., Korpershoek, H., Vugteveen, J., & Opdenakker. M.-C. (2017). De overgang van het basis- naar het voortgezet onderwijs en de verdere schoolloopbaan. Pedagogische Studiën, 94 (2), 110-134.
  • 2017 – Middelkamp, J., Van Rooijen, M., Wolfhagen, P. & Steenbergen, B. (2017). The effects of a self-efficacy intervention on exercise behavior of fitness club members in 52 weeks and long-term relationships of transtheoretical model constructs. Journal of Sport Science & Medicine, 16, 163-171.
  • 2016 – Korpershoek, H., Beijer, C., Spithoff, M., Naaijer, H. M., Timmermans, A. C., van Rooijen, M., Vugteveen, J. & Opdenakker, M-C. (2016). Overgangen en aansluitingen in het onderwijs. Deelrapportage 1: reviewstudie naar de po-vo en de vmbo-mbo overgang. Groningen: GION onderzoek/onderwijs.
  • 2016 – Middelkamp, J., Van Rooijen, M., Wolfhagen, P. & Steenbergen, B. (2016). The effects of two self-regulation interventions to increase self-efficacy and group exercise behavior in fitness. Journal of Sport Science & Medicine, 15, 358-364
  • 2016 – Van Rooijen, M. & Korpershoek, H. (2016). Meervoudig advies helpt vooruit. Didactief online.
  • 2016 – Warrens, M., van Rooijen, M., Korpershoek, H. & Opdenakker, M.-C. (2016). Maak brugklassen breed en meerjarig. Didactief (september 2016).
  • 2016 – Van Rooijen, M., Korpershoek, H., Vugteveen, J., Timmermans, A.C. & Opdenakker, M.-C. (2016). Overgangen en aansluitingen in het onderwijs. Deelrapportage 2: empirische studie naar de cognitieve en niet-cognitieve ontwikkeling van leerlingen rondom de po-vo overgang. GION Onderwijs/Onderzoek.
  • 2016 – Vugteveen, J., Timmermans, A.C., Korpershoek, H., Van Rooijen, M. & Opdenakker, M.-C. (2016). Overgangen en aansluitingen in het onderwijs. Deelrapportage 3: empirische studie naar de cognitieve en niet-cognitieve ontwikkeling van leerlingen rondom de vmbo-mbo overgang. GION Onderwijs/Onderzoek.
  • 2016 – Middelkamp, J., Van Rooijen, M. & Steenbergen, B. (2016). Attendance Behavior of Ex-members in Fitness Clubs: A Retrospective Study Applying the Stages of Change. Perceptual and Motor Skills, 122, 350–359.
  • 2015 – Van Rooijen, M., Verhoeven, L. & Steenbergen, B. (2015). From numeracy to arithmetic: precursors
    of the development of numeracy in children with cerebral palsy from 6 till 8 years of age. Research in Developmental Disabilities, 45-46, 49-57.
  • 2015 – Van Rooijen, M. (2015). Development of early numeracy performance in children with
    cerebral palsy. PhD thesis. Radboud Universiteit Nijmegen.
  • 2015 – Van Rooijen, M., Verhoeven, L. & Steenbergen, B. (2015). Working memory and fine motor skills predict early numeracy performance of children with cerebral palsy. Child Neuropsychology. Doi: 10.1080/09297049.2015.1046426
  • 2014 – Van Rooijen, M., Verhoeven, L., Smits, D.-W., Dallmeijer, A., Becher, J.G. & Steenbergen, B. (2014). Cognitive precursors of arithmetic development in primary school children with cerebral palsy. Research in Developmental Disabilities, 35, 826-832.
  • 2012 – Van Rooijen, M., Verhoeven, L., Smits, D.-W., Ketelaar, M., Becher, J.G. & Steenbergen, B. (2012). Arithmetic performance of children with cerebral palsy: The influence of cognitive and motor factors. Research in Developmental Disabilities, 33, 530-537.
  • 2011 – Van Rooijen, M., Verhoeven, L. & Steenbergen, B. (2011). Early numeracy in cerebral palsy: Review and future directions. Developmental Medicine and Child Neurology, 53, 202-209.