Binnen het Verwey-Jonker Instituut ben ik betrokken bij projecten met pedagogische, psychologische en sociaal-maatschappelijke thema’s rondom jeugd en opvoeding.
Vanuit mijn opleiding en promotieonderzoek heb ik ruime ervaring opgedaan met onderzoek doen naar (ortho)pedagogische, positief psychologische en cross-culturele kwesties. Voor mijn proefschrift heb ik onderzoek gedaan naar hoe kinderen opgroeien tot gelukkige volwassenen. Hoe kunnen gezinskenmerken (opvoeding, ouder-kind relatie) en kindkenmerken (persoonlijkheid, gedrag) het welzijn van kinderen en jongeren bevorderen op de langere termijn en op verschillende levensdomeinen? Mijn passie ligt dan ook bij het ontdekken en inzetten van de krachten van mensen, niet alleen de klachten. Ik geloof er in dat we met zo’n positieve insteek binnen onderzoek de ontwikkeling van individuen op een duurzame manier kunnen bevorderen.
Over de jaren heen heb ik mij ontwikkeld in kwantitatief onderzoek, van het opzetten van een (longitudinale) dataverzameling tot het ontwikkelen en afnemen van vragenlijsten bij kinderen, ouders en scholen en het statistisch analyseren van (complexe) data. Bij het Verwey-Jonker Instituut zet ik mijn kwantitatieve expertise daarom met veel plezier in.
Heb je vragen rondom de (positieve) ontwikkeling van kinderen en jongeren? Of ben je op zoek naar een nieuwsgierige, kwantitatieve onderzoeker om samen mee out-of-the-box te denken? Neem dan gerust contact met mij op!